.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سردرگمي در مديريت بحران

در حالی که روزانه انبوه شایعات و اطلاعات نادرست درباره انتخابات ریاست جمهوری و حوادث بعد از آن شائبه تقلب در انتخابات را برای حامیان آقای موسوی باور پذیر و افکار عمومی جامعه را ملتهب کرده است، وزارت کشور در انتشار اطلاعات و پاسخگویی به شایعات به شکل تعجب‌آوري تعلل می‌کند.

هر چند برخی سایت‌های اطلاع رسانی و نیز شبکه پیامک کشور مختل شده است، اما با نقش آفرینی شبکه‌های ماهواره‌ای، وبلاگ ها و سایتهای غوغا سالار و پخش چهره‌به‌چهره شایعات، سوالات زیادی درباره سلامت انتخابات در افکار عمومی ایجاد شده است از قبیل:

* چگونه ممکن است ظرف چند ساعت 40 میلیون رای شمارش شود و در اولین ساعات بامداد شنبه پیروزی آقای احمدی نژاد قطعی گردد؟
* جریان کدهای نوشته شده جلوی نام کاندیداها چه بود؟
* چرا از ساعت 10 صبح روز شنبه انتشار آمار جدید برای چند ساعت متوقف شد؟
* چرا شبکه پیامک قطع شده است؟
* چرا در برخی شهرها درصد مشارکت بالای 100 درصد بوده است؟
* چرا آقای کروبی خیلی کمتر از دوره قبل رای آورده است؟
* چرا تعرفه‌ها در روز رای‌گیری در برخی حوزه‌ها تمام شد؟
* چرا برای ناظران برخی نامزدها کارت صادر نشد؟
* و ...

برخی سوال‌های فوق، منطقی و جدی است، برخی هم مبتنی بر فرضیات دروغ، شایعات و جنگ روانی پلیدی برای تحریک طرفداران آقای موسوی و ادامه اغتشاشات دائما تولید و منتشر می شود

در این میان، مقامات وزارت کشور ما بجای اینکه مدعیان تقلب را به تلویزیون دعوت و با سند و مدرک، پاسخ سوالات و شبهه‌های آنها را بدهند، فقط مي‌گویند تجمع معترضان غیرقانونی است.

بسیاری از سوالات فوق جواب روشن، منطقی و مستندی دارد اما وزارت کشور وظيفه‌اش را به‌درستي انجام نمي‌دهد و شایعات را به باور عمومی تبدیل می‌کند.

وزارت کشور باید بداند راه سالم و منطقی برای پایان تجمعات غیرقانونی، شفاف‌سازی اطلاعات، پاسخگویی به شبه‌ها، اقناع طرفداران نامزدهای معترض و پاسخگویی مستمر به شایعات تولید شده توسط اتاق‌های جنگ روانی داخل و خارج کشور است.

هرچند رفتار آقای موسوی به خاطر انتشار بیانیه‌های تحریک‌آمیز (به جای اقدام قانونی و ارایه سند برای تخلف و تقلب گسترده) قابل قبول نیست و ایشان نمی‌تواند از مسوولیت ناامنی‌ها و صدمات جانی و مالی به شهروندان شانه خالی کند، اما ناتوانی و سردرگمی وزارت کشور در مدیریت بحران و تعلل در شفاف‌سازی اطلاعات انتخابات و اقناع طرفداران نامزدهای مغلوب، به مرز غیرقابل قبولي رسیده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.595 seconds.